Oldalak

2012. június 12., kedd

Horgolt boleró (1. rész)

Bocsánat, bocsánat, bocsánat!!!!
Tudom, hogy a múlt hétre ígértem, de annyi minden közbe jött, hogy nem nagyon haladtam az elkészítésével!!!Igazából már nekem is csak egy-két sor van vissza, azt szeretném még ma befejezni, talán sikerül is !!!Na akkor lássuk!!!
Újra belinkelem a videót:


Tehát mint említettem ez alapján készítettem el én is !
Mivel az angol tudásom a béka feneke alatt van, ezért találomra készítettem el!





Ezt a három árnyalatot választottam most a Cataniából és mint említettem egy 5-ös méretű horgolótűre lesz szükségünk.
Kezdésnek 3-mal osztható láncszem mennyiséget készítünk, nálam ez most a 45-re esett.Lehet hogy hülyén gondoltam, de fogtam a lányom 92-es puloverét és annak a két váll közötti szélességét próbáltam becélozni, gondolva , hogy így valamennyire talán eltalálom a méretet!(Kicsit nagyobb is lett, mint látjátok a képen)


 Az egész boleró elkészítéséhez nem kell mást tudnod, mint a láncszemek elkészítését, valamint az egyráhajtásos pálcákat.
Három láncszemmel fordulunk(Aki akar kettőt használ) , majd minden láncszembe egy egyráhajtásos pálca következik.A második sorba szintén három láncszemmel helyettesítjük az első pálcát és így haladunk tovább sorba-sorba.
Én ebből összesen 18 sort készítettem.
Miután elérted a neked tetsző magasságot , készítünk annyi láncszemet, amennyivel az egészet  elkezdtük, tehát nálam ez a 45 volt.

 Ezt a láncszemes sort hamispálcával rögzítjük a legeselső láncszembe(Videó:9:35-nél).Majd a videón látottak szerint dolgozunk tovább.Mint említettem az én elkészítési módomban nincs semmi különös, de talán annyiban különbözik, hogy én több sort horgoltam (9-et)  az első bolerónál .És ha jólemlékszem, akkor nálam a következőképpen alakult:
1-3. sor:2 ehp , 2 lsz , 2 ehp
4-6.sor:3 ehp , 2 lsz , 3 ehp
7-9. sor: 4 ehp , 2 lsz, 4 ehp.
Most is több sort szándékozok horgolni, ami jelenleg így fest:
1-4. sor:2 ehp, 2 lsz , 2 ehp
5-8. sor: 3 ehp , 2 lsz , 3 ehp
9-? sor: 4 ehp , 2 lsz, 4 ehp
(a kérdőjel azért van mert még nem  tudom meddig szeretném horgolni)
Annyit azonban most tisztáznék, hogy ezzel a mintával dolgozva jött ki úgy , hogy éppen 1-2 méter maradt meg a fonalból( a sötét, illetve világos lilából), a fehéret meg még nem fejeztem be , de számításaim szerint abból a 9-ig sorig fogok eljutni!De természetesen függ attól, hogy te mennyire dolgozol szorosan, vagy éppen lazán, hisz ahányan vagyunk, annyi féleképpen horgolunk !
Na akkor lássuk még mi van:
Óóóó, igen-igen:(az első kép kicsit hibás, úgyanis elfelejtettem, hogy 2 lsz-et kell horgolni, de már kijavítva!)





Valamint a további két képen látható, hogy nálam egy kicsit kunkori lett az első sor  de ez majd szépen kisimul.
Tehát itt tartok most én:


Az én véleményem szerint nincs nagyon írott szabály ennek a boleró elkészítésénél, igazából az alapokat kell figyelembe venni ,  a sorok számát is a te ízlésednek megfelelően választhatod( mennyire akarod "lógósnak" a gallért!)A videóban a szálak eldolgozásánál nagyon meglepődtem, úgyanis ilyen technikával még nem találkoztam, de ezt is rátok bízom, dolgozza  el mindenki úgy ahogy tudja!
Annyiféleképpen megálmodtam már ennek a bolerónak az elkészítését, talán majd időm is lesz rá valamikor!




És jön a szokásos rész: Ha valami nem érthető kérdezz nyugodtan( de szerintem a videó nagyon sokat segít)

És most szeretnék kérni valamit!!!

Ha az itt látottak alapján készítetted el kérlek jelölj majd meg, hogy itt találtad, és szívesen várok fotókat, illetve véleményeket a boleróról!!!
(tudom , hogy nem az én érdemem , de eddig nem találkoztam ezzel a mintával a blogokon és nagyon rosszul esne ha visszalátnám pl. a horgo-blogon és ő meg "bezsebelné" a jópontokat!!!Bocsi a magyarázkodásét de utálom amikor valaki más tollával ékeskedik ilyen volt például Annás 
horgolt csipke kesztyűje amit miután megosztott, mindenki a magáénak akarta tudni  a dícsőséget, pedig igazán ő érdemelte volna meg!!!Azzal is tisztában vagyok, hogy bárki más is megtalálhatja ezt a videót, hisz ezért osztották meg a nagyközönséggel, de szerintem mi akik blogolunk, tartozunk ezzel a másik félnek, hisz így tovább vihetjük az ő "jóhírét" és valljuk be ez nekünk is jól esne!!!)Én is loptam már el más ötletét de ezt mindig megjelölöm, amennyiben megtudom jelölni! Ezért is hoztam létre a "megtetszett...megcsináltam" címkét( ezt más is bevezethetné!!!) Mégegyszer bocsi a kirohanásomért!..)))


Na és akkor hamarosan jelentkezem a második résszel, amiben már a kész bolerót szeretném megmutatni!
További szép hetet, üdvözlettel: Bertus!
 

9 megjegyzés:

  1. Kedves Bertus!

    Elkezdtem a bolerót, nagyon könnyen és jól lehet vele haladni.
    Én a hugomnak készítem a születésnapjára, és amint készen leszek, rögtön felteszek róla pár képet.
    Köszönöm a segítségedet (a magyarázatnál).
    Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Melinda!!!Igen, ez egy nagyon jól követhető és gyorsan elkészíthető minta!Nagyon várom már az elkészült művedről a fotókat! Az ajándékozott pedig biztos el lesz ragadtatva!!!

      Törlés
  2. lehet, h en nem ertettem jol, de ez gyermek bolero v felnott??!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Krisztina!!!Ez a lila amit a képeken készítettem gyermek méretben készült, de természetesen lehet felnőtt méretben is készíteni, csak az arányokon kell változtatni.Tehát ha felnőtt méretben szeretnéd mondjuk magadnak készíteni, akkor amit hordasz pólót, annak a két váll közötti szélessége lesz a kezdő hosszúság.(Láncszem számot nem írok , mert függ attól, hogy milyen fonalból és hányas tűvel dolgozol.)
      Üdvözlettel: Bertus!

      Törlés
  3. Szia Bertus ! Nagyon tetszik a blogod,én még nagyon kezdő vagyok,és Tőled nagyon jó dolgokat "lestem el". A munkáid is szépek és a kislányod is. :-) ( Lehet,hogy nem is megy át ez az üzenet,mert még nem szóltam hozzá egy bloghoz sem. Üdv: Saci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Saci!!!Megkaptam! Ügyi voltál!Köszönöm a dicsérő szavakat!Remélem sikerülnek is elkészíteni őket, bár igaz, hogy nem mindenhez van leírás, de a legtöbb dolgot "ránézésre" csináltam.És bízom benne, hogy még sok mindennel tudok a kedvedben járni, üdvözlettel: Bertus!

      Törlés
    2. Szia Bertus!!!
      Nagyon hálás vagyok neked ezért a bolgért! Őszintén még nem néztem át teljesen mert leragadtam a bolerónál és azonnal neki is láttam! Abszolút kezdő vagyok, de teljesen érthető, és világos a dolog. Már nagyon szépen haladok vele....! szuper vagy!!!! Még egyszer nagyon köszi! Aztán amint végeztem, tuti kipróbálok még valamket (persze csak bízom benne ,hogy nem haladja meg a képességeimet! )! Pusszancs! Dóri

      Törlés
    3. Szia Dóri!Azért nem teljesen én érdemlem meg a dicséretet, hanem a videó feltöltője én csak úgymond' lefordítottam magyarra!!!-))))Hamarosan feltöltök egy mellény mintát is , szerintem az sem lesz bonyolultabb mint a boleró mintája!Köszönöm és ha végeztél nem töltenéd fel a képeket a FACEBOOK oldalamra? (Bertus horgol oldalon szerintem megtalálsz!)
      Üdvözlettel: Bertus!

      Törlés
  4. Szia Bertus!
    Egy csoportban irányítottak hozzád a faceról:)
    Szeretném ezt a modellt elkészíteni a kislányomnak, hosszú ujjal tervezem.Nagy segítség vagy ebben a munkában:)Ha elkészült ,igyekszem képet küldeni!
    Üdv. "Bariemi"

    VálaszTörlés